Més informació [ Detall d'activitat

 
4021031402   Escolta'm (2)
2018-2019   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   22/10/2018 - 22/6/2019 (15 hores) de h a h
   ESC Abat Marcet
   av. Abat Marcet, 324 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida PUC
   DATA INICI PROVISIONAL
  
Descripció i   Metodologia:   Pla d’intervenció educativa tutorial resilient, amb noves formes de relació, complicitat i empatia mútua que invita a la reflexió sobre el significat, el valor i la pràctica d’una acció tutorial personalitzada.
  
Objectius   El projecte proposa personalitzar l’escola amb un pla d’intervenció educativa que estableixi una vinculació educativa positiva entre el tutor i l’alumne, i que proporcioni a tot l’alumnat factors promotors que els reconeguin i acompanyin en el seu creixement per anar aconseguint cotes de seguretat personal que l’ajudin a desenvolupar-se de forma integral i satisfactòria.
  
Continguts   Una relació tutorial personalitzada es fonamenta en els eixos vertebradors següents que li donen sentit:
La inclusió i la tutoria personalitzada.
Els vincles i l'aprenentatge.
L'escolta activa i el canvi de mirada.
La gestió relacional i el reconeixement
  
Formador/a   Equip EAP
  
Avaluació   Fer a l'escola un projecte comú que convidi a la reflexió sobre el significat, el valor i la pràctica d'una acció tutorial resilient.
Crear i estructurar espais de relació i comunicació formals i informals entre tutor i infants que afavoreixin altres maneres de relacionar-se i altres formes de complicitat i d'empatia mútues.
Fer emergir entre l'alumnat factors de resiliència.
Centrar la mirada en els elements que afavoreixen el progrés dels alumnes més que en les causes dels seus problemes.
Desenvolupar habilitats de comunicació i relació entre iguals.
Proporcionar al grup classe un bon clima emocional d'aula i la motivació per voler aprendre i treballar a l'escola.
Donar respostes educatives als alumnes per promoure factors que els facin créixer de manera equilibrada i que els ajudin a tenir una motivació més gran per aprendre.
Promoure activitats educatives d'interacció positiva amb tot l'alumnat.
Millorar les relacions entre el professorat, l'alumnat i les seves famílies.
Que el tutor disposi de més temps i de qualitat per treballar amb aprofundiment i tranquil·litat l'acció tutorial envers el grup classe.
Proporcionar eines de treball i d'autoreflexió al professorat.
  
Requisits de  certificació   Assistència al 80% de les sessions, planificació del projecte i aplicació a l'aula.
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent